جستجو کردن
  • درخواست نمایندگی

معروف ترین نمایشگاه های مبلمان

تالیف و ترجمه :
ساناز طایفه ، طراح مبلمان – مدرس دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران
مهدی طلاجوی ، طراح ارشد مبلمان

مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه

اشتراک گذاری :

نمایشگاه های مبلمان

بدون شک اهمیت مبلمان در همه جای دنیا مشخص شده است. همه ساله تعداد بسیار زیادی از هواداران به دنبال مدل های جدید و نوآوری های روز دنیا در زمینه مبلمان هستن. از اینرو اهمیت نمایشگاه های مبلمان بیش از گذشته شده است. اما شاید برای شما سوال باشد که معروف ترین نمایشگاه های مبلمان دنیا کدام ها هستند؟ این نمایشگاه ها معیاری برای کیفیت و استاندارد تجارت مبل در بازار جهانی هستند و بزرگ ترین برندهای مبل جهان در نمایشگاه ها جمع می شوند تا بهترین و جدیدترین طرح های خود را معرفی کرده و بدین طریق بازار داخلی ر وسعت داده و به بازار صادرات نیز دست یابند. در ادامه این مطلب، سعی خواهیم کرد شما را با معروف ترین نمایشگاه های مبلمان دنیا آشنا کنیم. لطفا همراه ما باشید.

معروف ترین نمایشگاه های مبلمان دنیا کدام ها هستند؟

امروزه استفاده از مبلمان در تکمیل دکوراسیون داخلی دفاتر، شرکت ها، هتل ها و منازل از  الزامات محسوب می شود. برندهای مختلف مبلمان در سراسر دنیا، محصولاتی با طرح های جدید و خاص به بازار جهانی عرضه می کنند، قطعا در زمان نمایشگاه های مبلمان فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان و دیزاینرهاست تا در یک مکان محصولات برندهای مختلف را در کنار یکدیگر مشاهده کرده و با هم مقایسه کنند.

برندهای مطرح صنعت مبلمان و دکوراسیون در سطح جهان، برای به نمایش گذاشتن جدید ترین طرح های خود اقدام به برگزاری نمایشگاه می کنند. معروف ترین این نمایشگاه ها، در ادامه معرفی می شوند :

نمایشگاه MAISON & OBJET

نمایشگاه MAISON & OBJET هر ساله دو بار و در شهر پاریس برگزار می شود. یکی از ویژگی های مهم این نمایشگاه برگزاری نمایشگاه مجازی هم زمان است که به علاقمندان و متخصصینی که امکان حضور در محل نمایشگاه را ندارند امکان استفاده از آن را به راحتی می دهد. این نمایشگاه علاوه بر آنکه به عنوان یک نمایشگاه بین المللی در حوزه مبلمان شناخته می شود، اکسسوری و دکوراسیون منزل، وسایل آشپزخانه و ظروف پذیرایی را هم ارائه می دهد. این نمایشگاه 2 بار در سال در شهر پاریس در ماه های سپتامبر و نوامبر برگزار می شود. اما نکته مهم در این نمایشگاه تخصصی بودن آن است بدین معنا که فقط متخصصان این جوزه امکان بازدید حضوری از آن را دارند.

 

هر ساله بیش از 3 هزار برند در نمایشگاه MAISON & OBJET حضور دارند که نشان از ابعاد و وسعت این نمایشگاه است. از نمایشگاه MAISON & OBJET به عنوان خلاق ترین نمایشگاه فرانسوی و بین المللی یاد می شود.

نمایشگاه imm cologne

نمایشگاه imm cologne از نمایشگاه های مهم در صنعت مبلمان در جهان است که پیرامون مبلمان مخصوص در طراحی داخلی تمرکز دارد. این نمایشگاه علاوه بر مبلمان، طیف گسترده ای از لوازم و دکوراسیون داخلی، اسباب و اثاثیه منزل، اتاق خواب، چراغ های روشنایی و تزیینی و آشپزخانه را در معرض دید بازدیدکنندگان خود قرار می دهد.

نمایشگاه imm cologne با وسعت 240 هزار متر مربعی برگزار شده است و بیش از 1200 شرکت کننده داشت. بیش از 70 درصد از بازدیدکنندگان این نمایشگاه نیز غیرآلمانی بودند که نشان از بین المللی بودن آن است.

نمایشگاه مبلمان ImobMIFF

مبلمان ImobMIFF

نمایشگاه مبلمان مالزی ImobMIFF یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های جنوب شرقی آسیاست. این نمایشگاه در فضایی با مساحت 100 هزار مترمربع در حالی که میزبان 600 تولید کننده و صادر کننده مبلمان در داخل و خارج از کشور بود، برگزار شد.

نمایشگاه ImobMIFF در دو محل برگزار می شود که یکی از آنها از بهترین مراکز بین الملل تجارت و نمایشگاه های مالزی است و دیگری هم جدیدترین نمایشگاه فوق مدرنی است که برای رویدادهای تجاری و تجارت جهانی تاسیس شده است. 

نمایشگاه ImobMIFF در سال 2018 در طی 4 روز برگزاری به فروش حدود 984 میلیون دلاری رسید که رکورد محسوب می شود. این نمایشگاه، به واسطه جلسات تجاری که میان شرکت کنندگان و خریداران از اقصی نقاط دنیا برگزار شده بود به این رکورد دست یافت. بیش از 20 هزار نفر از 134 کشور از نمایشگاه ImobMIFF بازدید کردند و مبلمان مدرن با طرح هایی در زمینه اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام، اتاق کودک، دفتر کار، لابی تجاری، سالن های هتل و فضای بیرون ساختمان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

بیشترین بازدیدکنندگان نمایشگاه ImobMIFF نیز از کشورهایی همچون چین، استرالیا، ژاپن، هندوستان، امریکا، انگلستان، تایوان، کره جنوبی، کانادا، سریلانکا، عربستان سعودی، نیوزیلند و کشورهای جنوب شرقی آسیا بودند.

نمایشگاه مبلمان IFFS

سنگاپور

نمایشگاه IFFS در سنگاپور برگزار می شود و از نمایشگاه های اصلی مبلمان در قاره آسیاست. سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از این نمایشگاه دیدن می کنند و گستره وسیعی از مبلمان، اسباب و اثاثیه منزل، لوازم فرعی تزیینات داخلی و… را ارائه می دهد.

نمایشگاه مبلمان IFFS سنگاپور، در زمینی با مساحت 40 هزار متر مربع و با حضور 374 برند و شرکت کننده از کشورهای مختلف جهان، برگزار گردید. حدود 19 هزار نفر هم از این نمایشگاه بازدید کردند.

نمایشگاه مبلمان Dubai Wood Show

یکی دیگر از معروف ترین نمایشگاه های مبلمان در جهان، نمایشگاه Dubai Wood Show می باشد که در دبی امارات برگزار می شود. این نمایشگاه محلی را برای نمایش محصولات برندهای فعال در صنعت چوب و مبلمان فراهم می سازد و در سال 2019 که برگزار شد، نزدیک به 10 هزار بازدیدکننده و 300 شرکت کننده داخلی و بین المللی از کشورهای مختلف داشت.

نمایشگاه مبلمان ترکیه Imob

نمایشگاه مبلمان ترکیه Imob، محلی برای نمایش آخرین طرح های شرکت کنندگان بین المللی و ترکیه ای است و طرح هایی در زمینه های اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام، اتاق کودک، دفتر کار، لابی تجاری، سالن های هتل و فضای بیرون ساختمان، به نمایش می گذارد.

شـرکت رافـل با سـابقه بیش از نیم‌قـرن فـعالیت در عـرصه هنر صنعت مبلمان.

این نمایشگاه را می توانیم یکی از بزرگ ترین و مطرح ترین نمایشگاه های جهانی در صنایع مبلمان و دکوراسیون نام ببریم. در آخرین دوره برگزاری آن، 600 شرکت برگزار کننده حضور داشتند و نمایشگاه در فضایی به وسعت 150 هزار متر مربع و در 12 سالن، برگزار شد.

مقالات مرتبط