جستجو کردن
  • درخواست نمایندگی

ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی

تالیف و ترجمه :
ساناز طایفه ، طراح مبلمان – مدرس دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران
مهدی طلاجوی ، طراح ارشد مبلمان

مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه

اشتراک گذاری :

مبلمان کلاسیک و راحتی

 

شاید شما هم در حالی که در فضای وب در حال جستجو بوده‌اید با تصاویر زیبایی از ترکیب مبلمان فاخر و کلاسیک در کنار مبل‌های به اصٓلاح راحتی برخورد کرده باشید.

به صورت کلی ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی موجب زیبایی، راحتی و آسایش بیشتر می‌شود. در حقیقت استفاده از مبلمان کلاسیک باعث ایجاد احساسی فاخر و زیبا در فضا می‌شود، در حالی که مبل راحتی به فضا و افراد حس صمیمیت و آسایش بهتری می‌دهد. ترکیب این دو نوع سبک مبلمان می‌تواند فضا را به یک مکان دوست ‌داشتنی و دلپذیر تبدیل کند؛ چرا که آرامش و آسایش در آن حاکم است و همچنین ظاهر محیط مورد نظر شیک و زیبا می‌شود. در نهایت این ایده جالب به شما اجازه می‌دهد تا در دکوراسیون منزل خود از زیبایی و راحتی بیشتری لذت ببرید.

چرا بهتر است از ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی استفاده کنیم؟

ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی مزایا بسیاری دارد. در ابتدا این ترکیب می‌تواند به فضا جلوه ای لوکس و باشکوه دهد. مبلمان کلاسیک با طراحی‌های زیبا می‌توانند به فضا ظاهری شیک و جذاب ببخشند، درمقابل، مبلمان راحتی با رنگ‌ها و بافت‌های نرم و دلپذیر، احساس آرامش و راحتی را به فضا اضافه می‌کنند. استفاده از ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی در چیدمان داخلی به دلایل مختلفی از جمله تنوع سبک، ترند روز بودن، ایجاد تعادل در فضا و افزایش راحتی و زیبایی بسیار پرکاربرد است.

در حقیقت مهم ترین دلیل برای استفاده از ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی تنوع سبک و طرح است. با ترکیب مبل‌های کلاسیک و راحتی می‌توانید یک تنوع جذاب در محیط مورد نظر ایجاد کنید که این امر موجب ظاهر زیبا ‌تر و جالب ‌تر می‌شود. همچنین تعادل در محیط نیز یک دلیل مهم برای استفاده از این ترکیب است. با ترکیب مبل‌های کلاسیک و راحتی می‌توانید یک تعادل مناسب در فضا ایجاد کنید که موجب افزایش راحتی و جذابیت محیط خواهد شد.

ایده جدید برای چیدمان مبلمان کلاسیک و راحتی

چیدمان دایره ای و چیدمان موازی دو روش مختلف و پر طرفدار برای ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی در یک محیط هستند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایا خود را دارند. چیدمان دایره ای مبلمان به معنای قرار دادن عناصر مبلمان به شکل دایره ‌ای یا گرد است. این نوع چیدمان به دلیل ایجاد فضایی گرم و صمیمی برای گفتگو و تعامل بین افراد مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین این مدل چیدمان معمولا برای محیط‌های کوچک و محدود بسیار کاربرد دارد و افراد احساس می‌کنند که فضا بزرگ تر به نظر می‌آید.

از سوی دیگر چیدمان موازی مبلمان به معنای قرار دادن آیتم‌های مبلمان بصورت موازی و روبروی هم است. این نوع چیدمان برای اتاق‌های بزرگ و با فضا زیاد مناسب می‌باشد که به عنوان راهکاری برای بهره ‌وری بیشتر از فضا مورد توجه قرار می‌گیرد. چیدمان خطی مبلمان به دلیل افزایش تعداد صندلی‌ها و جا دادن آن‌ها به شکل متوالی، برای جلسات و جشن‌ها مناسب است. به صورت کلی  با توجه به نیاز و فضا موجود، انتخاب چیدمان مناسب برای محیط مورد نظر بسیار مهم می‌باشد. در نهایت هر دو نوع چیدمان دایره ای و خطی مبلمان، قابلیت ایجاد فضاهای زیبا و کارآمد را دارند و بسته به نیاز و سلیقه شخص می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

نکات قابل توجه برای ترکیب مبل کلاسیک و راحتی

برای چیدن و ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی کنارهم باید به نکات زیر توجه کنید:

انطباق سبک‌ها: یکی از نکات مهم برای ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی سازگاری در سبک است. اگر مبل‌های کلاسیک شما دارای الگوها یا طرح‌های مختلفی هستند، مطمئن شوید که مبل راحتی هم با این الگوها و طرح‌ها انطباق داشته باشد. انطباق سبک‌ها می‌تواند ظاهر کلی فضا را هماهنگ تر و زیباتر کند.

تعادل در اندازه: در هنگام ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی مطمئن شوید که اندازه مبل‌های کلاسیک و راحتی برای اندازه محیط مناسب هستند. اگر یک مبل بسیار بزرگ است، امکان دارد فضا را ناخوشایند کند. به همین دلیل تعادل در اندازه و ابعاد بسیار مهم است.

ترکیب رنگ‌ها: اگر مبل‌های کلاسیک و راحتی شما دارای رنگ‌های مختلفی هستند، مطمئن شوید که این رنگ‌ها با یکدیگر هماهنگی داشته و دارای تشابه یا تباین درست و حساب شده‌ای است. توجه به رنگ‌های زیبا و هماهنگ در ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی می‌تواند ظاهر کلی فضا را بهبود بخشد و تضاد سبک کلاسیک و راحتی را کمتر کند.

استفاده از اکسسوری: برای ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی می‌توانید از اکسسوری  مختلفی مانند آباژور، پرده، فرش و تابلوهای مناسبی استفاده کنید که ارتباط بین مبل‌های کلاسیک و راحتی شما را تسحیل کنند و در اصطلاح با ایجاد پاساژ بصری، ظاهر فضا را متعادل‌تر و جذاب‌ تر و زیبا تر نمایید.

تعادل در تزیینات: در نهایت اطمینان کسب کنید که تعادل در چیدمان و دکوراسیون حفظ شده است. این امر باعث می‌شود تا برای محیط مورد نظر خود ظاهری لوکس، بی نظیر و زیبا ایجاد کنید.

ترکیب رنگ مبل سلطنتی و راحتی

برای ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی در چیدمان داخلی می‌توانید از رنگ‌های متنوعی استفاده کنید تا هماهنگی مناسبی در فضا ایجاد شود. به عنوان مثال می‌توانید از رنگ‌های پاستلی و خنثی برای مبل‌های راحتی استفاده کنید تا احساس گرما و راحتی  را به فضا بیاورید. از طرف دیگر مبل‌های کلاسیک را می‌توانید با رنگ‌های عمیق، گرم و تیره مانند قهوه‌ای و ماهاگونی در اسکلت چوبی  در ترکیب با پارچه‌های ساتن با رنگ‌های سبز تیره، زرشکی و سرمه‌ای ترکیب کنید تا جلوه‌ای شیک و متفاوت به فضا بدهید. همچنین می‌توانید از ترکیب پارچه‌های طرح دار مختلف در رنگ های روشن و گرم مانند بژ، سبزمغزپسته‌ای، اوکر و یا رنگ‌های سرد مثل ارغوانی، نیلی یا فیروزه‌ای در  مبل‌ها استفاده نمایید.

به عنوان مثال مبل‌های کلاسیک با الگوهای گلدار می‌توانند با مبل‌های راحتی با رنگ یکنواخت و ساده ترکیب شوند که در نتیجه یک تضاد جالب در فضا ایجاد خواهد شد. در نهایت دقت کنید که رنگ بندی مبل‌ها با سبک و رنگ دکوراسیون داخلی فضا سازگاری داشته باشد. بهتر است به این نکته توجه کنید که طرح و رنگ‌ پارچه انتخاب شده برای مبل‌ها با سبک نقوش سایر عناصر دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد تا یک زیبایی و هماهنگی کلی در فضا ایجاد شود.

سخن آخر

در نهایت استفاده از ترکیب مبلمان کلاسیک و راحتی به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از لوازم جانبی و تزیینات مختلف یک فضا با دکوراسیون دلپذیر و جذاب و در عین حال متنوع بسازید. به همین دلیل استفاده از این ترکیب  می‌تواند گزینه ‌ای مناسب برای چیدمان داخلی منازل کسانی باشد که هم به شیک و فاخر بودن مبلمان کلاسیک علاقه دارند و هم به مبلمانی برای آسایش و راحتی و استراحت در فضای خانه نیاز دارند و همزمان به چیدمان و دکوراسیون محیط زندگیشان اهمیت می‌دهند. در نتیجه استفاده از ترکیب مبل کلاسیک و راحتی باعث تغییرات چشمگیر در دکوراسیون فضا می‌شود و می‌تواند جلوه و جذابیت بیشتری به آن ببخشد.

شـرکت رافـل با سـابقه بیش از نیم‌قـرن فـعالیت در عـرصه هنر صنعت مبلمان.

مقالات مرتبط