جستجو کردن
  • درخواست نمایندگی

استایل French Country چیست؟

تالیف و ترجمه :
ساناز طایفه ، طراح مبلمان – مدرس دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران
مهدی طلاجوی ، طراح ارشد مبلمان

مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه

اشتراک گذاری :

آنچه که باید در رابطه با این سبک روستیک بدانید.

استایل فرنچ کانتری در واقع سبکی است که با الهام از زیبایی شناسی و سبک زندگی مرتبط با حومه  و روستاهای فرانسه، شکل گرفته است. باید توجه داشت که دکوراسیون روستیک فرانسوی تعادلی بین زیبایی شناسی روستایی و شیکیل بودن دکوراسیون و سلیقه شهری ایجاد می کند. این سبک دکوراسیون بدون تاریخ انقضا در اصل در قرن هفدهم آغاز شد و تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است. در اینجا سعی خواهیم کرد که تمام نکاتی که باید در مورد دکوراسیون و سبک فرنچ کانتری بدانیدرا با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

سبک فرنچ کانتری چیست؟

سبک فرنچ کانتری به عنوان ترکیبی از دکوراسیون روستایی و شیک با الهام از خانه های حومه فرانسه تعریف می شود. با اثاثیه عتیقه، جزئیات آراسته، روکش های فرسوده، رنگ های خنثی، ملایم اما گرم، الگوهای روستایی مشخص می شود. نتیجه این ترکیب ها فضایی کاملا آرامبخش و مملو از ظرافت است و در عین حال به راحتی می توان در آن زندگی کرد.

 

این سبک دکوراسیون الهام گرفته شده از فرهنگ دکوراسیون و مبلمان فرانسه است که اغلب با سبک های مشابه مانند فرانسوی استانی، خانه های کشاورزی و روستایی و شیک کهنه اشتباه گرفته می شود.

کیلی اسمیت، متخصص ارشد طراحی داخلی در JD Elite Interiors می‌گوید: «آنچه آن را از سبک‌های مشابه متمایز می‌کند، تعادل است.»

در عین حال که آن‌قدر روستایی و خشن و زمخت نیست که خانه‌های مزرعه‌ای می‌تواند باشد، خیلی کهنه یا خیلی شیک هم به چشم نمی آید. یک جلا دهنده ی تصفیه شده در آن وجود دارد که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید اما نه اغراق شده و بیش از حد فانتزی.

French Countryتولد مبلمان  

در طول دهه 1600، لویی چهاردهم پادشاه فرانسه در مأموریت بود. او مصمم بود که فرانسه  و استایل فرانسوی را تبدیل به استایل رهبر و لیدر مورد احترام همه کند و با این ایده شروع به بازسازی کاخ ورسای کرد. برای این پروژه از بهترین استادکاران و هنرمندان برای ساخت و ساز، طراحی و دیزاین برای مجلل ترین قصری که تا به حال دیده شده بود استفاده کرد.

با گذشت زمان، استایل‌ مجلل کاخ تبدیل به استایل محبوب و مورد علاقه اکثریت مردم شد. در واقع، هواداران این سبک می‌خواستند همان سبک را در خانه‌های معمولی یا روستایی خود تقلید کنند. از آنجایی که آن‌ها نمی‌توانستند مبلمان مجللی در سطح کاخ ورسای تهیه کنند یا سفارش دهند، شروع به توسعه سبکی کردند که از زندگی روزمره پشتیبانی می‌کرد و در عین حال ظاهری پیچیده و شکیل را به نمایش می‌گذاشت. و اینگونه به مرور ، سبک فرنچ کانتری متولد شد. توسعه این نگاه “فرنچ کانتری” در طول قرن 18 اتفاق افتاد.

مبلمان فرنچ کانتری چیست؟

مبلمان فرنچ کانتری به مهارت و راحتی که زندگی روزمره را پشتیبانی می کند، ارزش قائل است. ظاهر پیچیده و در عین حال آرام است.

  • ترکیب قدیم و جدید
  • ترکیب المان های ساده و فانتزی
  • استفاده از روکش های کهنه و فرسوده
  • استفاده از تزئینات در مقدار کم
  • استفاده از خطوط ساده و روان
  • مبلمان کاربردی و راحت که از زندگی روزمره و عادی حمایت می کند

مبلمان سبک فرنچ کانتری عاشق پریشانی است. این سبک در اصل تلفیقی از قدیم و جدید است، بنابراین به نظر می رسد مبلمان، دارای تاریخچه ای باشد و در یک اتاق به سبک روستایی فرانسوی چیده شده است. شکستگی یا رنگ پریدگی اطراف و لبه های مبلمان و اثاثیه به این سبک جذابیت، گرما و دلپذیری می بخشد.

از دیگر ویژگی های سبک فرنچ کانتری می توان به لوسترهای تزئینی، آینه های خوش فرم و ساعت های دیواری بزرگ اشاره کرد.

French Country در مقابل French Provincial

با این حال ممکن است عده ای سبک فرنچ کانتری را با سبک فرنچ پروونسیال (ولایتی، استانی) اشتباه بگیرند. در حالی که دکور فرنچ کانتری تماماً در مورد عناصر روستایی و شیک است، فرنچ پروونسیال ظاهری رسمی‌تر و ظریف‌تر دارد. برخی از عناصر آن، مانند رنگ های غنی، الگوهای برجسته و تاکید های طلایی، می توانند در سبک کانتری فرانسوی گنجانده شوند.

French Country در مقابل Farmhouse

دکوراسیون فرنچ کانتری  از حومه فرانسه الهام می گیرد، جایی که سبک خانه های واقع در مزرعه از زیبایی شناسی مزارع سنتی آمریکایی الهام می گیرد. تفاوت در این سبک های منطقه ای را می توان به راحتی مشاهده کرد. جایی که فرنچ کانتری ظرافت پاریسی را در بر می گیرد، خانه هایبه سبک فارم هاوس فضاهای راحت و مطبوع را که مملو از عناصر و مواد طبیعی هستند در اولویت قرار می دهد.

French Country در مقابل Shabby Chic

استایل شبی شیک به طور کلی به عنوان یکی از جنبه های زیبایی شناسی فرنچ استایل در نظر گرفته می شود، اگرچه این دو اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. شبی شیک به عنوان یک سبک متمایز توسط طراح داخلی ریچل اشول، زمانی که او شرکت مبلمان خانه “شبی شیک” را در دهه 1980 تاسیس کرد، محبوب شد. .

 

با اینحال تفاوت اصلی بین شبی شیک و فرنچ کانتری این است که سبک شبی شیک با یک حس روستایی و بوهمی مشخص می شود، در حالی که فرنچ کانتری بر روی تاچ های شکیل و ظریف تمرکز دارد.

ویژگی های کلیدی سبک فرنچ کانتری.

 

مبلمان آنتیک

مبلمان چوبی آنتیک جزء اصلی این سبک دکوراسیون هستند، به ویژه صندلی های دسته دار، صندلی های غذاخوری، میزهای قهوه خوری، کمدها و میزهای جانبی، آئینه و … این قطعات را می توان کهنه خریداری کرد یا با روکش و انواع پتینه برای لمس بهتر حال و هوای روستایی رنگ آمیزی و پتینه کرد. سایه‌ رنگ‌های سفید و روشن انتخاب‌های محبوبی برای پالت رنگی این سبک هستند. بهتر است که لایه رنگ یا لاک روی مبلمان سابیده شود تا چوب طبیعی نمایان شود..

 

رنگ های گرم و ملایم

رنگ‌های این سبک را می‌توان در سمت گرم چرخه رنگ با شدت رنگی متوسط تا کم  پیدا کرد. انواع سایه و روشن آبی کم رنگ، کرم و سبزهای ملایم از جمله رنگ های محبوب این سبک هستند.

 

چاپ های ظریف

شما متوجه خواهید شد که چاپ هایی مانند ginghamاگر علاقمند به دنیای نساجی و طراحی باشید حتما نام پارچه های ژویی فرانسه راشنیده اید. پارچه ژویی یک الگوی سنتی است که بر روی پارچه های نخی یا کتان موتیف های مشخصی چاپ می شود که بر روی اثاثیه یا لوازم جانبی، رومیزی و کاغذ دیواری استفاده می شود. مشخصه آن یک الگوی مکرر از یک صحنه با جزییات در یک تک رنگ ملایم است که روی زمینه سفید یا بژ چاپ شده است.

پارچه ژویی یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان پارچه چاپ دار برای این سبک است.

 

جزئیات آراسته

جزئیات آراسته به افزودن ظرافت پالایش شده کمک می کند که بسیار معمولی در دکوراسیون فرنچ کانتری است و معمولاً در دکور و نور فضا یافت می شود. شما اغلب لوسترهای ظریف عتیقه، گلدان‌های شیشه‌ای یا کریستالی تزئینی و ظروف تزئینی، قاب‌های طلایی ، نقاشی‌های رنگ روغن ظریف و موارد دیگر را خواهید دید که یک اتاق روستایی فرانسوی را تزیین می‌کنند.

 

مواد طبیعی

در نهایت، مواد طبیعی در دکوراسیون این سبک ضروری است. چوب، فلز، خاک رس، کتان و دسته گل‌های تازه.

 

اگر علاقمند به این سبک هستید می توانید از مبلمان برند رافل دیدن کنید. برای دیدن تمام حصولات برند رافل شما می توانید به وبسیات این برند یا شوروم اصلی آن واقع در جاده کمرد مراجعه کنید.

منتظر دیدار شما هستیم.

مقالات مرتبط