جستجو کردن
  • درخواست نمایندگی

آشنایی با سبک کژوال در دکوراسیون داخلی

تالیف و ترجمه :
ساناز طایفه ، طراح مبلمان – مدرس دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران
مهدی طلاجوی ، طراح ارشد مبلمان

مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه

اشتراک گذاری :

سبک کژوال در دکوراسیون

دکوراسیون و چیدمان منزل با استفاده از سبک های مختلفی قابل اجراست. یکی از سبک های اجرای دکوراسیون داخلی، سبک کژوال می باشد که این سبک دکوراسیون، راحتی، صمیمیت و فضای گرم و دنجی را ایجاد می کند. دکوراسیون منزل با سبک کژوال، بسیار ساده است و شما می توانید برای چیدمان منزل خود به منطور دورهمی های دوستانه و شب نشینی، از این سبک استفاده کنید. برای آشنایی با سبک کژوال در دکوراسیون داخلی، دعوت می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معرفی سبک دکوراسیون داخلی کژوال و ویژگی های آن

یکی از سبک های محبوب برای دکوراسیون داخلی خانه ها، سبک کژوال است. در این سبک بر خلاف دیگر سبک های دکوراسیون منزل، هر کسی سلیقه چیدمان خاص خود را اعمال می کند به همین دلیل با کمترین هزینه هم می توان آن را اجرا کرد.

برای اجرای سبک کژوال در دکوراسیون داخلی معمولا عناصری استفاده می شوند که مستطیلی شکل هستند یا منحنی های ملایمی دارند. جزئیاتی که در این سبک استفاده می شوند، بسیار ساده هستند و باعث ایجاد فضای دنج، راحت و دوست داشتنی می شوند.

حتی می توان از چراغ های معمولی هم در سبک کژوال استفاده کرد و یا صندلی های قدیمی و زیبا که به جای میز پاتختی استفاده شوند. در واقع شما در دکوراسیون منزل خود با سبک کژوال، آزادی عمل زیادی دارید و می توانید هر چیزی که دوست دارید را مورد استفاده قرار دهید.

ترکیب کردن سبک کژوال با دیگر سبک های دکوراسیون داخلی

سبک کژوال قابل ترکیب با انواع سبک های فرانسوی، روستیک و بسیاری دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی منزل می باشد و هیچ محدودیتی وجود ندارد. اصلی ترین ویژگی ها در این سبک فقط این است که راحت، ساده و کم خرج باشد.

مبلمان در سبک کژوال دکوراسیون داخلی

برای دکوراسیون خانه با استفاده از سبک کژوال، مبلمان نقش اساسی را دارند و از آنجایی که این سبک دکوراسیون از سه اصل راحتی، صمیمیت و کم هزینه بودن پیروی می کند، بهتر است در انتخاب مبلمان هم به سراغ مبلمان راحتی و نرم بروید.

مبلمان به سبک کژوال، معمولا دارای پارچه ساده و مات هستند و پارچه های طرح دار و براق برای این نوع مبلمان جذابیتی ندارند. بر روی کاناپه ها و مبلمان هم از تعداد زیادی کوسن های نرم و راحت استفاده کنید.

متریال مورد استفاده در ساخت مبلمان سبک کژوال نیز از پنبه و کتان است زیرا این متریال ها، گرما و صمیمت را انتقال می دهند.

در چیدمان مبلمان، بهتر است از میزهای بزرگ جلومبلی هم استفاده نمایید. بر روی میزهای بزرگ جلومبلی می توانید وسایل زیادی هم قرار دهید که همین کار باعث ایجاد فضای صمیمانه تری می شود.

رنگ مبلمان و دکوراسیون سبک کژوال

رنگ مبلمان و دکوراسیون سبک کژوال

موضوع دیگر در چیدمان دکوراسیون خانه با سبک کژوال، توجه به رنگ بندی هاست. در این سبک، به سراغ رنگ های خنثی مانند خاکستری، سفید یا بژ بروید و یا رنگ های پاستلی هم تاثیر زیادی در ایجاد آرامش فضا دارند.

رنگ هایی مثل اقیانوسی، زیتونی، شرابی و آلبالویی هم در دکوراسیون خانه با سبک کژوال محبوب هستند و می توانید از این رنگ ها نیز در زمان خرید مبلمان یا دیگر اجزای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

متریال های چوبی، فلزی و پلاستیکی در سبک کژوال

در طراحی فضای داخلی خانه با سبک کژوال معمولا از متریال های چوبی، پلاستیکی و فلزی استفاده می شود تا بیشترین تطابق را با فضای خانه داشته باشند. می توانید مبلمان را با متریال چوب، فلز یا ترکیبی از این دو تهیه کنید .

همچنین کفپوش خانه هم غالبا یا سرامیکی است و یا سنگ و پارکت های چوبی استفاده می شود.

فرش در سبک کژوال دکوراسیون خانه

برای انتخاب فرش در سبک کژوال دکوراسیون خانه، فرشی انتخاب کنید که تار و پود بلندی نداشته باشد زیرا اصل در سادگی است و فرش تجملاتی و پر زرق و برق، قوانین این سبک را زیر پا می گذارد.

پرده های خانه در سبک کژوال

پرده ها از اجزای اصلی دکوراسیون خانه هستند و اگر می خواهید خانه خود را با سبک کژوال چیدمان کنید، بهتر است پرده ها را از جنس کتان و الیاف طبیعی انتخاب کنید. پرده ها در این سبک، بسیار ساده و سبک می باشند و نباید پر زرق و برق و تجملاتی باشند.

سخن پایانی

سبک کژوال برعکس سایر سبک های دکوراسیون منزل، هزینه خاصی ندارد و ساده، کم خرج و راحت بودن، از ویژگی های بارز این سبک می باشد. اگر برای شما هم سبک زندگی راحت و آرامش بخش مهم است، پس سبک کژوال بهترین انتخاب برای چیدمان منزل شما می باشد و می توانید مبلمان، فرش ها و دیگر لوازم سایر خانه خود را از این سبک انتخاب کنید.

فروشگاه رافـل با سـابقه بیش از نیم‌قـرن فـعالیت در عـرصه هنر صنعت مبلمان.

مقالات مرتبط